Zajímavé nabídky
Mercedes-Benz Actros 1845 LS Distronic PPC Spur-Ass Totwinkel
74 800 EUR
2020, 242000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Arocs 4052 AS 6X6 HEAVY DUTY TRACTOR NEW !!! 2X
Zjistit cenu
2023, 53 km, 6x6, Diesel, 3-osý
Nizozemsko, ANDELST
Mercedes-Benz Actros 2645 Bigspace / 6x2 / 285 dkm / Mirror Cam / NL-Truck!
64 900 EUR
2021, 285963 km, 6x2, Diesel, 3-osý
Nizozemsko, Tilburg
Renault Premium 420 420 DCI 4x2 Manual
5 999 EUR
2005, 547000 km, Diesel
Dánsko, Hedensted
Mercedes-Benz Actros 1848 LS nRL Low Liner Distronic PPC L-Fhs
28 500 EUR
2017, 1000000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1851LS GIGA Distronic PPC Spur-Ass L-Fhs
51 000 EUR
2018, 408000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1845 LS Distronic PPC Spur-Ass Totwinkel
94 800 EUR
2020, 35000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
MAN TGS ADR,E6-c
24 500 EUR
2016, 655753 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Polsko, UL. INŻYNIERSKA 2 A, 20-484 LUBLIN
Tahač (nebo nákladní tahačová jednotka) je nákladní vozidlo pro přepravu těžkých a rozměrných nákladů na návěsu. Kloubová tahačová souprava se nazývá nákladní vůz pro dálkovou přepravu. Tahač je vozidlo, které se skládá z následujících konstrukčních součástí:
Kabina. Kabiny mohou být konvenční, ale existují také tahače s kabinou nad motorem. Konvenční kabiny jsou široce používané zejména v USA a Austrálii, kde pro nákladní vozy pro dálkovou přepravu neplatí žádné omezení délky. V Evropě se pak vyrábějí a používají tahače s kabinou nad motorem a sklápěcí kabinou.
Motor je nejdůležitější funkční součástí každého tahače. Na výkonu motoru závisí celková hmotnost, užitečné zatížení a spotřeba paliva vozidla. Tahače jsou vybavené dieselovými motory.
Převodový systém přenáší výkon motoru na kola a určuje pracovní výkon celé kloubové soupravy. Převodový systém se skládá z převodovky, hnacích náprav a pomocného pohonu (PTO). Převodovka může být manuální, poloautomatická nebo automatická.
Nápravy a redukční jednotky jsou odpovědné za rozložení hmotnosti a nosnost nákladu. Nápravy mohou být vybavené standardními mechanickými redukčními jednotkami nebo mohou být doplněné kolovými redukčními převody, které zvyšují celkovou hmotnost.
Točnice je mechanické závěsné zařízení umístěné nad nápravami, které umožňuje spojení s návěsem.
Všechny uvedené značky tahačů jsou široce zastoupené na skladě Truck1. Další informace o tahačových jednotkách si můžete přečíst zde.