Zajímavé nabídky
Mercedes-Benz Actros 1845 LS Distronic Spur-Ass Totwinkel
77 440 EUR
2020, 155000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
MAN TGS 26.400 6X6 H BH TREKKER-BAKWAGEN COMBI + PES
55 000 EUR
2009, 654021 km, 6x6, Diesel, 3-osý
Nizozemsko, ANDELST
DAF XF 105 460 Space Cab / Manual ! / 2 Tanks / NL Truck
10 900 EUR
2012, 1365695 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, Tilburg
Mercedes-Benz Sprinter 4x4 DC LOW RANGE BE-LICENSE 10-TON
Zjistit cenu
2013, 241874 km, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, LIENDEN
Mercedes-Benz Actros 1848LS GIGA SPACE Distronic Spur-Ass ADR
67 100 EUR
2020, 471000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1845 LS Distronic Spur-Ass Totwinkel
79 390 EUR
2020, 90000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1851LS KIPPHYDRAULIK Distronic Spur-Ass
83 500 EUR
2019, 107000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1845 LS Distronic Spur-Ass Totwinkel
77 640 EUR
2020, 159000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Tahač (nebo nákladní tahačová jednotka) je nákladní vozidlo pro přepravu těžkých a rozměrných nákladů na návěsu. Kloubová tahačová souprava se nazývá nákladní vůz pro dálkovou přepravu. Tahač je vozidlo, které se skládá z následujících konstrukčních součástí:
Kabina. Kabiny mohou být konvenční, ale existují také tahače s kabinou nad motorem. Konvenční kabiny jsou široce používané zejména v USA a Austrálii, kde pro nákladní vozy pro dálkovou přepravu neplatí žádné omezení délky. V Evropě se pak vyrábějí a používají tahače s kabinou nad motorem a sklápěcí kabinou.
Motor je nejdůležitější funkční součástí každého tahače. Na výkonu motoru závisí celková hmotnost, užitečné zatížení a spotřeba paliva vozidla. Tahače jsou vybavené dieselovými motory.
Převodový systém přenáší výkon motoru na kola a určuje pracovní výkon celé kloubové soupravy. Převodový systém se skládá z převodovky, hnacích náprav a pomocného pohonu (PTO). Převodovka může být manuální, poloautomatická nebo automatická.
Nápravy a redukční jednotky jsou odpovědné za rozložení hmotnosti a nosnost nákladu. Nápravy mohou být vybavené standardními mechanickými redukčními jednotkami nebo mohou být doplněné kolovými redukčními převody, které zvyšují celkovou hmotnost.
Točnice je mechanické závěsné zařízení umístěné nad nápravami, které umožňuje spojení s návěsem.
Všechny uvedené značky tahačů jsou široce zastoupené na skladě Truck1. Další informace o tahačových jednotkách si můžete přečíst zde.