Zajímavé nabídky
Mercedes-Benz Actros 1848 LS LS Distronic Spur-Ass Totwinkel
65 900 EUR
2019, 509000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 2542 6X2 + PALFINGER PK 26002-EH F KRAAN/
Zjistit cenu
2016, 604989 km, 6x2, Diesel, 3-osý
Nizozemsko, ANDELST
DAF XF 440 FT Space Cab / 778 dkm / NL Truck / APK TUV 11-24
12 400 EUR
2016, 778601 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, Tilburg
Mercedes-Benz Actros 1851LS KIPPHYDRAULIK PPC L-Fhs Stream-Fhs
74 900 EUR
2020, 85000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
MAN TGS ADR,E6-c
24 500 EUR
2016, 655753 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Polsko, UL. INŻYNIERSKA 2 A, 20-484 LUBLIN
Mercedes-Benz Actros 1851LS KIPPHYDRAULIK Distronic Spur-Ass
83 500 EUR
2019, 107000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Man TGX
7 500 EUR
2008, 1457 km, Diesel
Polsko, UL. INŻYNIERSKA 2 A, 20-484 LUBLIN
Opel Movano 150PK NAVIGATIE BE-COMBI LOADCAP 3-TON
Zjistit cenu
2014, 176206 km, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, LIENDEN
Tahač (nebo nákladní tahačová jednotka) je nákladní vozidlo pro přepravu těžkých a rozměrných nákladů na návěsu. Kloubová tahačová souprava se nazývá nákladní vůz pro dálkovou přepravu. Tahač je vozidlo, které se skládá z následujících konstrukčních součástí:
Kabina. Kabiny mohou být konvenční, ale existují také tahače s kabinou nad motorem. Konvenční kabiny jsou široce používané zejména v USA a Austrálii, kde pro nákladní vozy pro dálkovou přepravu neplatí žádné omezení délky. V Evropě se pak vyrábějí a používají tahače s kabinou nad motorem a sklápěcí kabinou.
Motor je nejdůležitější funkční součástí každého tahače. Na výkonu motoru závisí celková hmotnost, užitečné zatížení a spotřeba paliva vozidla. Tahače jsou vybavené dieselovými motory.
Převodový systém přenáší výkon motoru na kola a určuje pracovní výkon celé kloubové soupravy. Převodový systém se skládá z převodovky, hnacích náprav a pomocného pohonu (PTO). Převodovka může být manuální, poloautomatická nebo automatická.
Nápravy a redukční jednotky jsou odpovědné za rozložení hmotnosti a nosnost nákladu. Nápravy mohou být vybavené standardními mechanickými redukčními jednotkami nebo mohou být doplněné kolovými redukčními převody, které zvyšují celkovou hmotnost.
Točnice je mechanické závěsné zařízení umístěné nad nápravami, které umožňuje spojení s návěsem.
Všechny uvedené značky tahačů jsou široce zastoupené na skladě Truck1. Další informace o tahačových jednotkách si můžete přečíst zde.