Zajímavé nabídky
Mercedes-Benz Actros 1845 LS Distronic Spur-Ass Totwinkel
77 640 EUR
2020, 159000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
MAN TGX 33.520 6X4 TREKKER-BAKWAGEN COMBI + FASSI F4
Zjistit cenu
2024, 1126 km, 6x4, Diesel, 3-osý
Nizozemsko, ANDELST
Scania P370 Euro 6 / Highline / 834 dkm / Retarder / Navi / APK TUV 05-24
16 900 EUR
2016, 834189 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, Tilburg
Mercedes-Benz Atego 1323 EURO.6 TREKKER NAVI 170TKM 22TON
29 450 EUR
2013, 171639 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, LIENDEN
IVECO Stralis AS440S50T/P Euro6 Intarder Klima Navi ZV
19 900 EUR
688947 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko
MAN TGS -LX,ADR,lots of cars
14 600 EUR
2015, 693959 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Polsko, UL. INŻYNIERSKA 2 A, 20-484 LUBLIN
Mercedes-Benz Actros 1848LS GIGA SPACE Distronic Spur-Ass ADR
67 100 EUR
2020, 471000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1845 LS Distronic PPC Spur-Ass Totwinkel
63 000 EUR
2019, 199000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Tahač (nebo nákladní tahačová jednotka) je nákladní vozidlo pro přepravu těžkých a rozměrných nákladů na návěsu. Kloubová tahačová souprava se nazývá nákladní vůz pro dálkovou přepravu. Tahač je vozidlo, které se skládá z následujících konstrukčních součástí:
Kabina. Kabiny mohou být konvenční, ale existují také tahače s kabinou nad motorem. Konvenční kabiny jsou široce používané zejména v USA a Austrálii, kde pro nákladní vozy pro dálkovou přepravu neplatí žádné omezení délky. V Evropě se pak vyrábějí a používají tahače s kabinou nad motorem a sklápěcí kabinou.
Motor je nejdůležitější funkční součástí každého tahače. Na výkonu motoru závisí celková hmotnost, užitečné zatížení a spotřeba paliva vozidla. Tahače jsou vybavené dieselovými motory.
Převodový systém přenáší výkon motoru na kola a určuje pracovní výkon celé kloubové soupravy. Převodový systém se skládá z převodovky, hnacích náprav a pomocného pohonu (PTO). Převodovka může být manuální, poloautomatická nebo automatická.
Nápravy a redukční jednotky jsou odpovědné za rozložení hmotnosti a nosnost nákladu. Nápravy mohou být vybavené standardními mechanickými redukčními jednotkami nebo mohou být doplněné kolovými redukčními převody, které zvyšují celkovou hmotnost.
Točnice je mechanické závěsné zařízení umístěné nad nápravami, které umožňuje spojení s návěsem.
Všechny uvedené značky tahačů jsou široce zastoupené na skladě Truck1. Další informace o tahačových jednotkách si můžete přečíst zde.