Zajímavé nabídky
Mercedes-Benz Actros 1851 LS GigaSpace L-Fhs
48 800 EUR
2020, 542000 km, Diesel
Rakousko, Laakirchen
MAN TGS 33.500 8X4H TREKKER-BAKWAGEN COMBI + EFFER 1
Zjistit cenu
2021, 128314 km, 8x4, Diesel, 4-osý
Nizozemsko, ANDELST
Mercedes-Benz Actros 1842 Bigspace / Mega / 923 dkm / 2 Tanks / Stand klima / NL Truck
15 900 EUR
2016, 923900 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, Tilburg
Mercedes-Benz Antos 1840LS Classic-Fhs M-Fhs
19 900 EUR
2015, 592000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
RENAULT T
58 000 EUR
2020, 300000 km, 4x2, Diesel
Francie
Mercedes-Benz Actros 1851 LS Distronic PPC Spur-Ass Totwinkel
69 800 EUR
2020, 234000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Sprinter 4x4 DC LOW RANGE BE-LICENSE 10-TON
Zjistit cenu
2013, 241874 km, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, LIENDEN
Mercedes-Benz Actros 1848LS SOLO STAR Distronic PPC Spur-Ass
61 500 EUR
2019, 511000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Tahač (nebo nákladní tahačová jednotka) je nákladní vozidlo pro přepravu těžkých a rozměrných nákladů na návěsu. Kloubová tahačová souprava se nazývá nákladní vůz pro dálkovou přepravu. Tahač je vozidlo, které se skládá z následujících konstrukčních součástí:
Kabina. Kabiny mohou být konvenční, ale existují také tahače s kabinou nad motorem. Konvenční kabiny jsou široce používané zejména v USA a Austrálii, kde pro nákladní vozy pro dálkovou přepravu neplatí žádné omezení délky. V Evropě se pak vyrábějí a používají tahače s kabinou nad motorem a sklápěcí kabinou.
Motor je nejdůležitější funkční součástí každého tahače. Na výkonu motoru závisí celková hmotnost, užitečné zatížení a spotřeba paliva vozidla. Tahače jsou vybavené dieselovými motory.
Převodový systém přenáší výkon motoru na kola a určuje pracovní výkon celé kloubové soupravy. Převodový systém se skládá z převodovky, hnacích náprav a pomocného pohonu (PTO). Převodovka může být manuální, poloautomatická nebo automatická.
Nápravy a redukční jednotky jsou odpovědné za rozložení hmotnosti a nosnost nákladu. Nápravy mohou být vybavené standardními mechanickými redukčními jednotkami nebo mohou být doplněné kolovými redukčními převody, které zvyšují celkovou hmotnost.
Točnice je mechanické závěsné zařízení umístěné nad nápravami, které umožňuje spojení s návěsem.
Všechny uvedené značky tahačů jsou široce zastoupené na skladě Truck1. Další informace o tahačových jednotkách si můžete přečíst zde.