Zajímavé nabídky
Mercedes-Benz Actros 1845 LS nRL Low Liner Brems-Ass PPC L-Fhs
34 700 EUR
2019, 725000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Volvo FH 460 6X4 TREKKER/TRACTOR/SZM EURO 6 HYDRAULIC
Zjistit cenu
2019, 358796 km, 6x4, Diesel, 3-osý
Nizozemsko, ANDELST
MAN TGS 18.320 BLS Euro 6 / 552 dkm / NL Truck
12 400 EUR
2014, 552304 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, Tilburg
Mercedes-Benz Actros 1848 LS LS Distronic PPC Spur-Ass L-Fhs
66 350 EUR
2020, 497000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1851LS SOLOSTAR Distronic PPC Spur-Ass
111 200 EUR
2022, 75000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1851 LS PPC Spur-Ass Big-Fhs L-Fhs
64 800 EUR
2020, 329000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
RENAULT T
58 000 EUR
2020, 300000 km, 4x2, Diesel
Francie
Mercedes-Benz Sprinter 4x4 DC LOW RANGE BE-LICENSE 10-TON
Zjistit cenu
2013, 241874 km, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, LIENDEN
Tahač (nebo nákladní tahačová jednotka) je nákladní vozidlo pro přepravu těžkých a rozměrných nákladů na návěsu. Kloubová tahačová souprava se nazývá nákladní vůz pro dálkovou přepravu. Tahač je vozidlo, které se skládá z následujících konstrukčních součástí:
Kabina. Kabiny mohou být konvenční, ale existují také tahače s kabinou nad motorem. Konvenční kabiny jsou široce používané zejména v USA a Austrálii, kde pro nákladní vozy pro dálkovou přepravu neplatí žádné omezení délky. V Evropě se pak vyrábějí a používají tahače s kabinou nad motorem a sklápěcí kabinou.
Motor je nejdůležitější funkční součástí každého tahače. Na výkonu motoru závisí celková hmotnost, užitečné zatížení a spotřeba paliva vozidla. Tahače jsou vybavené dieselovými motory.
Převodový systém přenáší výkon motoru na kola a určuje pracovní výkon celé kloubové soupravy. Převodový systém se skládá z převodovky, hnacích náprav a pomocného pohonu (PTO). Převodovka může být manuální, poloautomatická nebo automatická.
Nápravy a redukční jednotky jsou odpovědné za rozložení hmotnosti a nosnost nákladu. Nápravy mohou být vybavené standardními mechanickými redukčními jednotkami nebo mohou být doplněné kolovými redukčními převody, které zvyšují celkovou hmotnost.
Točnice je mechanické závěsné zařízení umístěné nad nápravami, které umožňuje spojení s návěsem.
Všechny uvedené značky tahačů jsou široce zastoupené na skladě Truck1. Další informace o tahačových jednotkách si můžete přečíst zde.