Zajímavé nabídky
Mercedes-Benz Actros 1853 LS Distronic Spur-Ass Totwinkel
107 000 EUR
2021, 1000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Scania 770S V8 NGS 4X2 TREKKER/SZM/TRACTOR NIEUW/NEU/NE
Zjistit cenu
2023, 23 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, ANDELST
MAN TGS 18.320 BLS Euro 6 / 645 dkm / NL Truck
11 800 EUR
2014, 645783 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, Tilburg
Mercedes-Benz Actros 1845 LS Distronic PPC Spur-Ass Totwinkel
74 800 EUR
2020, 242000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Renault Premium 420 420 DCI 4x2 Manual
5 999 EUR
2005, 547000 km, Diesel
Dánsko, Hedensted
Mercedes-Benz Actros 1843LS NO RETARDER L-Fhs Stream-Fhs
21 900 EUR
2016, 960000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1851 LS PPC Spur-Ass Big-Fhs L-Fhs
64 800 EUR
2020, 329000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1843 LS nRL Low Liner Brems-Ass Spur-Ass
25 200 EUR
2017, 672000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Tahač (nebo nákladní tahačová jednotka) je nákladní vozidlo pro přepravu těžkých a rozměrných nákladů na návěsu. Kloubová tahačová souprava se nazývá nákladní vůz pro dálkovou přepravu. Tahač je vozidlo, které se skládá z následujících konstrukčních součástí:
Kabina. Kabiny mohou být konvenční, ale existují také tahače s kabinou nad motorem. Konvenční kabiny jsou široce používané zejména v USA a Austrálii, kde pro nákladní vozy pro dálkovou přepravu neplatí žádné omezení délky. V Evropě se pak vyrábějí a používají tahače s kabinou nad motorem a sklápěcí kabinou.
Motor je nejdůležitější funkční součástí každého tahače. Na výkonu motoru závisí celková hmotnost, užitečné zatížení a spotřeba paliva vozidla. Tahače jsou vybavené dieselovými motory.
Převodový systém přenáší výkon motoru na kola a určuje pracovní výkon celé kloubové soupravy. Převodový systém se skládá z převodovky, hnacích náprav a pomocného pohonu (PTO). Převodovka může být manuální, poloautomatická nebo automatická.
Nápravy a redukční jednotky jsou odpovědné za rozložení hmotnosti a nosnost nákladu. Nápravy mohou být vybavené standardními mechanickými redukčními jednotkami nebo mohou být doplněné kolovými redukčními převody, které zvyšují celkovou hmotnost.
Točnice je mechanické závěsné zařízení umístěné nad nápravami, které umožňuje spojení s návěsem.
Všechny uvedené značky tahačů jsou široce zastoupené na skladě Truck1. Další informace o tahačových jednotkách si můžete přečíst zde.