Zajímavé nabídky
Mercedes-Benz Actros 1853 LS Distronic Spur-Ass Totwinkel
107 000 EUR
2021, 1000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 2542 6X2 + PALFINGER PK 26002-EH F KRAAN/
Zjistit cenu
2016, 604989 km, 6x2, Diesel, 3-osý
Nizozemsko, ANDELST
Mercedes-Benz Actros 2645 Bigspace / 6x2 / 285 dkm / Mirror Cam / NL-Truck!
63 800 EUR
2021, 285963 km, 6x2, Diesel, 3-osý
Nizozemsko, Tilburg
Renault Master CLIXTAR BE-LICENSE EURO 6 NAVI CAM
Zjistit cenu
2017, 50013 km, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, LIENDEN
Mercedes-Benz Actros 1845 LS Distronic Spur-Ass Totwinkel
79 390 EUR
2020, 90000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1848 LS LS Distronic PPC Spur-Ass L-Fhs
66 350 EUR
2020, 497000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1843 LS Distronic PPC Spur-Ass L-Fhs
33 900 EUR
2018, 595000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1845 LS Distronic PPC Spur-Ass Totwinkel
76 850 EUR
2020, 139000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Tahač (nebo nákladní tahačová jednotka) je nákladní vozidlo pro přepravu těžkých a rozměrných nákladů na návěsu. Kloubová tahačová souprava se nazývá nákladní vůz pro dálkovou přepravu. Tahač je vozidlo, které se skládá z následujících konstrukčních součástí:
Kabina. Kabiny mohou být konvenční, ale existují také tahače s kabinou nad motorem. Konvenční kabiny jsou široce používané zejména v USA a Austrálii, kde pro nákladní vozy pro dálkovou přepravu neplatí žádné omezení délky. V Evropě se pak vyrábějí a používají tahače s kabinou nad motorem a sklápěcí kabinou.
Motor je nejdůležitější funkční součástí každého tahače. Na výkonu motoru závisí celková hmotnost, užitečné zatížení a spotřeba paliva vozidla. Tahače jsou vybavené dieselovými motory.
Převodový systém přenáší výkon motoru na kola a určuje pracovní výkon celé kloubové soupravy. Převodový systém se skládá z převodovky, hnacích náprav a pomocného pohonu (PTO). Převodovka může být manuální, poloautomatická nebo automatická.
Nápravy a redukční jednotky jsou odpovědné za rozložení hmotnosti a nosnost nákladu. Nápravy mohou být vybavené standardními mechanickými redukčními jednotkami nebo mohou být doplněné kolovými redukčními převody, které zvyšují celkovou hmotnost.
Točnice je mechanické závěsné zařízení umístěné nad nápravami, které umožňuje spojení s návěsem.
Všechny uvedené značky tahačů jsou široce zastoupené na skladě Truck1. Další informace o tahačových jednotkách si můžete přečíst zde.