Zajímavé nabídky
Mercedes-Benz Actros 1845 LS Distronic PPC Spur-Ass Totwinkel
74 800 EUR
2020, 242000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Arocs 4052 AS 6X6 HEAVY DUTY TRACTOR NEW !!! 2X
Zjistit cenu
2023, 53 km, 6x6, Diesel, 3-osý
Nizozemsko, ANDELST
DAF XF 440 FTG SSC / 6x2 / 880 dkm / MX Brake / Stand klima / APK TUV 05-24
18 950 EUR
2017, 880525 km, 6x2, Diesel, 3-osý
Nizozemsko, Tilburg
Mercedes-Benz Actros 1853 LS Distronic Spur-Ass GigaSpace
122 000 EUR
2023, 76000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1848 LS Distronic PPC Spur-Ass Totwinkel
67 400 EUR
2020, 445000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Iveco S-WAY 460 LNG Stabi-Ass
65 000 EUR
2021, 173000 km, 4x2, LPG, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1848 LS nRL Low Liner Distronic PPC L-Fhs
28 500 EUR
2017, 1000000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1845 LS Distronic Spur-Ass Totwinkel
75 940 EUR
2020, 204000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Tahač (nebo nákladní tahačová jednotka) je nákladní vozidlo pro přepravu těžkých a rozměrných nákladů na návěsu. Kloubová tahačová souprava se nazývá nákladní vůz pro dálkovou přepravu. Tahač je vozidlo, které se skládá z následujících konstrukčních součástí:
Kabina. Kabiny mohou být konvenční, ale existují také tahače s kabinou nad motorem. Konvenční kabiny jsou široce používané zejména v USA a Austrálii, kde pro nákladní vozy pro dálkovou přepravu neplatí žádné omezení délky. V Evropě se pak vyrábějí a používají tahače s kabinou nad motorem a sklápěcí kabinou.
Motor je nejdůležitější funkční součástí každého tahače. Na výkonu motoru závisí celková hmotnost, užitečné zatížení a spotřeba paliva vozidla. Tahače jsou vybavené dieselovými motory.
Převodový systém přenáší výkon motoru na kola a určuje pracovní výkon celé kloubové soupravy. Převodový systém se skládá z převodovky, hnacích náprav a pomocného pohonu (PTO). Převodovka může být manuální, poloautomatická nebo automatická.
Nápravy a redukční jednotky jsou odpovědné za rozložení hmotnosti a nosnost nákladu. Nápravy mohou být vybavené standardními mechanickými redukčními jednotkami nebo mohou být doplněné kolovými redukčními převody, které zvyšují celkovou hmotnost.
Točnice je mechanické závěsné zařízení umístěné nad nápravami, které umožňuje spojení s návěsem.
Všechny uvedené značky tahačů jsou široce zastoupené na skladě Truck1. Další informace o tahačových jednotkách si můžete přečíst zde.