Zajímavé nabídky
Mercedes-Benz Actros 1853LS KIPPHYDRAULIK Distronic Spur-Ass
108 500 EUR
2021, 2000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 4065 V8 6X6 SLT TITAN HEAVY DUTY TRACTOR
Zjistit cenu
2010, 269697 km, Diesel
Nizozemsko, ANDELST
DAF CF 400 FT Space Cab / 875 dkm / NL Truck
8 250 EUR
2013, 875412 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, Tilburg
Mercedes-Benz Atego 1323 EURO.6 TREKKER NAVI 170TKM 22TON
29 450 EUR
2013, 171639 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, LIENDEN
Mercedes-Benz Actros 1845 LS nRL Low Liner Brems-Ass PPC L-Fhs
34 700 EUR
2019, 725000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1853 LS Distronic Spur-Ass GigaSpace
122 000 EUR
2023, 76000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
MAN TGS -LX,ADR,lots of cars
14 600 EUR
2015, 693959 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Polsko, UL. INŻYNIERSKA 2 A, 20-484 LUBLIN
Mercedes-Benz Actros 1848 LS LS Distronic PPC Spur-Ass L-Fhs
66 350 EUR
2020, 497000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Tahač (nebo nákladní tahačová jednotka) je nákladní vozidlo pro přepravu těžkých a rozměrných nákladů na návěsu. Kloubová tahačová souprava se nazývá nákladní vůz pro dálkovou přepravu. Tahač je vozidlo, které se skládá z následujících konstrukčních součástí:
Kabina. Kabiny mohou být konvenční, ale existují také tahače s kabinou nad motorem. Konvenční kabiny jsou široce používané zejména v USA a Austrálii, kde pro nákladní vozy pro dálkovou přepravu neplatí žádné omezení délky. V Evropě se pak vyrábějí a používají tahače s kabinou nad motorem a sklápěcí kabinou.
Motor je nejdůležitější funkční součástí každého tahače. Na výkonu motoru závisí celková hmotnost, užitečné zatížení a spotřeba paliva vozidla. Tahače jsou vybavené dieselovými motory.
Převodový systém přenáší výkon motoru na kola a určuje pracovní výkon celé kloubové soupravy. Převodový systém se skládá z převodovky, hnacích náprav a pomocného pohonu (PTO). Převodovka může být manuální, poloautomatická nebo automatická.
Nápravy a redukční jednotky jsou odpovědné za rozložení hmotnosti a nosnost nákladu. Nápravy mohou být vybavené standardními mechanickými redukčními jednotkami nebo mohou být doplněné kolovými redukčními převody, které zvyšují celkovou hmotnost.
Točnice je mechanické závěsné zařízení umístěné nad nápravami, které umožňuje spojení s návěsem.
Všechny uvedené značky tahačů jsou široce zastoupené na skladě Truck1. Další informace o tahačových jednotkách si můžete přečíst zde.