
Tahače, sedlové tahače
- Česko 306
- Albánie 5
- Belgie 769
- Chorvatsko 51
- Dánsko 77
- Estonsko 39
- Finsko 31
- Francie 513
- Irsko 4
- Island 2
- Itálie 169
- Litva 150
- Lotyšsko 9
- Lucembursko 1
- Maďarsko 70
- Nizozemsko 2352
- Norsko 38
- Německo 898
- Polsko 537
- Portugalsko 43
- Rakousko 138
- Rumunsko 79
- Slovensko 20
- Slovinsko 18
- Spojené Arabské Emiráty 16
- Turecko 2
- Velká Británie 118
- Čína 32
- Řecko 12
- Španělsko 446
- Švédsko 43
- Švýcarsko 22
Zajímavé nabídky








Tahač (nebo nákladní tahačová jednotka) je nákladní vozidlo pro přepravu těžkých a rozměrných nákladů na návěsu. Kloubová tahačová souprava se nazývá nákladní vůz pro dálkovou přepravu. Tahač je vozidlo, které se skládá z následujících konstrukčních součástí:
Kabina. Kabiny mohou být konvenční, ale existují také tahače s kabinou nad motorem. Konvenční kabiny jsou široce používané zejména v USA a Austrálii, kde pro nákladní vozy pro dálkovou přepravu neplatí žádné omezení délky. V Evropě se pak vyrábějí a používají tahače s kabinou nad motorem a sklápěcí kabinou.
Motor je nejdůležitější funkční součástí každého tahače. Na výkonu motoru závisí celková hmotnost, užitečné zatížení a spotřeba paliva vozidla. Tahače jsou vybavené dieselovými motory.
Převodový systém přenáší výkon motoru na kola a určuje pracovní výkon celé kloubové soupravy. Převodový systém se skládá z převodovky, hnacích náprav a pomocného pohonu (PTO). Převodovka může být manuální, poloautomatická nebo automatická.
Nápravy a redukční jednotky jsou odpovědné za rozložení hmotnosti a nosnost nákladu. Nápravy mohou být vybavené standardními mechanickými redukčními jednotkami nebo mohou být doplněné kolovými redukčními převody, které zvyšují celkovou hmotnost.
Točnice je mechanické závěsné zařízení umístěné nad nápravami, které umožňuje spojení s návěsem.
Všechny uvedené značky tahačů jsou široce zastoupené na skladě Truck1. Další informace o tahačových jednotkách si můžete přečíst zde.