Zajímavé nabídky

DAF XF480 ADR AT
11 950 EUR
2017, 928346 km, 4x2, Diesel
Litva, Kaunas

Mercedes-Benz Actros 4360 V8 8X6 V8 SLT TITAN HEAVY DUTY TRACT
Zjistit cenu
2009, 279179 km, 8x6, Diesel, 4-osý
Nizozemsko, ANDELST

Volvo FH 420 Globetrotter / Dynamic Steering / New Tacho V2 / VEB+ / Stand Klima
22 400 EUR
2016, 871177 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, Tilburg

DAF XG480
69 900 EUR
2022, 376000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Portugalsko

DAF XF 530 SSC LL *Retarder/Hydr./Standklima/Alcoa
35 490 EUR
2020, 577000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Německo, Mühlheim am Main

DAF XF 510 SSC Sky Lights / LOW 670.000KM VOLL LUFT
29 900 EUR
2017, 670000 km, 4x2, 2-osý
Německo, Bad Bentheim

Volvo FH 540 Globe BL I-Shift Dual*VEB/2-KreisHydr/ACC
37 990 EUR
2018, 717000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Německo, Mühlheim am Main

MAN TGX 18.440 XLX *Retarder/ADR/ACC/LDW/Standklima
10 990 EUR
2016, 566000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Německo, Mühlheim am Main
Tahač (nebo nákladní tahačová jednotka) je nákladní vozidlo pro přepravu těžkých a rozměrných nákladů na návěsu. Kloubová tahačová souprava se nazývá nákladní vůz pro dálkovou přepravu. Tahač je vozidlo, které se skládá z následujících konstrukčních součástí:
Kabina. Kabiny mohou být konvenční, ale existují také tahače s kabinou nad motorem. Konvenční kabiny jsou široce používané zejména v USA a Austrálii, kde pro nákladní vozy pro dálkovou přepravu neplatí žádné omezení délky. V Evropě se pak vyrábějí a používají tahače s kabinou nad motorem a sklápěcí kabinou.
Motor je nejdůležitější funkční součástí každého tahače. Na výkonu motoru závisí celková hmotnost, užitečné zatížení a spotřeba paliva vozidla. Tahače jsou vybavené dieselovými motory.
Převodový systém přenáší výkon motoru na kola a určuje pracovní výkon celé kloubové soupravy. Převodový systém se skládá z převodovky, hnacích náprav a pomocného pohonu (PTO). Převodovka může být manuální, poloautomatická nebo automatická.
Nápravy a redukční jednotky jsou odpovědné za rozložení hmotnosti a nosnost nákladu. Nápravy mohou být vybavené standardními mechanickými redukčními jednotkami nebo mohou být doplněné kolovými redukčními převody, které zvyšují celkovou hmotnost.
Točnice je mechanické závěsné zařízení umístěné nad nápravami, které umožňuje spojení s návěsem.
Všechny uvedené značky tahačů jsou široce zastoupené na skladě Truck1. Další informace o tahačových jednotkách si můžete přečíst zde.