Zajímavé nabídky
Mercedes-Benz Actros 1863LS GIGA SPACE Distronic Spur-Ass
122 000 EUR
2019, 2000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Iveco Trakker 560 SIVI 6X6 HEAVY DUTY PRIME MOVER 275
Zjistit cenu
2011, 69000 km, 6x6, Diesel, 3-osý
Nizozemsko, ANDELST
Volvo FH 460 Globetrotter / LNG Gas / 6x2 / PTO Hydrauliek
63 900 EUR
2021, 216925 km, 6x2, 3-osý
Nizozemsko, Tilburg
Mercedes-Benz Actros 1845 LS nRL Low Liner Brems-Ass PPC L-Fhs
34 700 EUR
2019, 725000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1851 LS Distronic PPC Spur-Ass Totwinkel
69 800 EUR
2020, 234000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1843LS NO RETARDER L-Fhs Stream-Fhs
21 900 EUR
2016, 960000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Mercedes-Benz Sprinter 316 BE COMBI DIEPLADER 3640kg loadcap
Zjistit cenu
2013, 213314 km, Diesel, 2-osý
Nizozemsko, LIENDEN
Mercedes-Benz Actros 1843 LS nRL Low Liner Brems-Ass Spur-Ass
25 200 EUR
2017, 672000 km, 4x2, Diesel, 2-osý
Rakousko, Laakirchen
Tahač (nebo nákladní tahačová jednotka) je nákladní vozidlo pro přepravu těžkých a rozměrných nákladů na návěsu. Kloubová tahačová souprava se nazývá nákladní vůz pro dálkovou přepravu. Tahač je vozidlo, které se skládá z následujících konstrukčních součástí:
Kabina. Kabiny mohou být konvenční, ale existují také tahače s kabinou nad motorem. Konvenční kabiny jsou široce používané zejména v USA a Austrálii, kde pro nákladní vozy pro dálkovou přepravu neplatí žádné omezení délky. V Evropě se pak vyrábějí a používají tahače s kabinou nad motorem a sklápěcí kabinou.
Motor je nejdůležitější funkční součástí každého tahače. Na výkonu motoru závisí celková hmotnost, užitečné zatížení a spotřeba paliva vozidla. Tahače jsou vybavené dieselovými motory.
Převodový systém přenáší výkon motoru na kola a určuje pracovní výkon celé kloubové soupravy. Převodový systém se skládá z převodovky, hnacích náprav a pomocného pohonu (PTO). Převodovka může být manuální, poloautomatická nebo automatická.
Nápravy a redukční jednotky jsou odpovědné za rozložení hmotnosti a nosnost nákladu. Nápravy mohou být vybavené standardními mechanickými redukčními jednotkami nebo mohou být doplněné kolovými redukčními převody, které zvyšují celkovou hmotnost.
Točnice je mechanické závěsné zařízení umístěné nad nápravami, které umožňuje spojení s návěsem.
Všechny uvedené značky tahačů jsou široce zastoupené na skladě Truck1. Další informace o tahačových jednotkách si můžete přečíst zde.